Eerste reisdag...eindigt in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Wim & Ineke, Jan & Ria - WaarBenJij.nu Eerste reisdag...eindigt in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Wim & Ineke, Jan & Ria - WaarBenJij.nu

Eerste reisdag...eindigt in Wenen

Door: Wim & Ineke, Jan & Ria

Blijf op de hoogte en volg Wim & Ineke, Jan & Ria

07 Juni 2023 | Oostenrijk, Wenen

Hallo allemaal! Wat leuk dat zoveel mensen zo enthousiast meeleven en reageren op ons 1e verslag.

Gistermiddag zijn Wim en Ineke al gaan rijden en uiteindelijk om 20 u in Heidelberg aangekomen. Beetje jammer dat de douche en het toilet op maandag en dinsdag gesloten was[e-1f643].

Jan en ik vertrokken rond 18u vanuit Geldermalsen en waren parkeerden rond 23 u ons busje rond de snelweg bij een benzinestation/raststatte - 200 km van München.

Vanmorgen ontmoeten we elkaar om 10.30 bij het concentratiekamp Dachau. Met net 4 en 5 Mei achter ons leek dit een goede 1e stop.

Zeer indrukwekkend om hier te zijn. Wat een gruweldaden hebben hier plaatsgevonden en hoeveel 'Dachau's' zijn er nu nog steeds in de wereld. Hoe komt het dat mensen dit elkaar kunnen aandoen??

Na Dachau op weg naar Wenen. Maps wijst je richting Moldavië via de Oekraïne maar dat leek ons niet wijs. Vandaar dus via Wenen, Hongarije, Roemenie. Op zich hadden we een leuk plan om langs de Donau te kamperen en vanavond heerlijk door Wenen te lopen. Helaas zat het qua verkeer wat tegen. Door een ernstig ongeluk hebben we om 17 u een uurtje op een parkeerplaats gestaan . Daar lekker wat gedronken, uitje geknapt en gekookt. Na het eten konden we doorrijden naar de drukke stad.

Hebben wel het kasteel Schonbronn (van Sissi) gezien waar in de kareeltuinen een concert gegeven werd. Leuk om al die chique uitgedoste mensen te zien.

Aangezien morgen een lange rij- dag wordt besloten we unaniem dat ons hoofd nu niet naar de stad staat en we liever nog een uurtje doorrijden de drukke stad uit zodat we morgenochtend niet weer in de file staan.

Super blij dat alles goed gegaan is en mochten genieten van de mooie uitzichten vanaf de snelweg. Straks heerlijk douchen en een glas bier, wijn en cola ter afsluiting van deze dag!

Hartelijk groet van ons 4-tjes: W[e-38]I, J[e-38]R

Tags: 1e reisdag