Eeŕste dag Razeni - Reisverslag uit Răzeni, Moldavië van Wim & Ineke, Jan & Ria - WaarBenJij.nu Eeŕste dag Razeni - Reisverslag uit Răzeni, Moldavië van Wim & Ineke, Jan & Ria - WaarBenJij.nu

Eeŕste dag Razeni

Door: Wim & Ineke, Jan & Ria

Blijf op de hoogte en volg Wim & Ineke, Jan & Ria

10 Juni 2023 | Moldavië, Răzeni

Hier Ineke! Vandaag neem ik het stokje over van Ria .

De eerste nacht heerlijk geslapen na de lange reisdag gisteren richting Razeni.

Een plaats aangeboden door floare de cires catering.

We mogen gebruik maken van de wc en douche.

Een Franse wc, het Franse gat!

Even wennen ook hoe we contact met als mensen die hier werken. Iedereen kijkt nog wat afwachtend naar de Hollanders die hier op het terrein kamperen.

Jan heeft vanmorgen handschoenen aan de werkmannen gegeven.

Een werkte het liefst op blote voeten, nog geen arbo wet..?

Ook heeft Jan de tuinslang stuk gereden, en gemaakt. Alles met handen en voeten, de Moldaviëse taal is voor ons onverstaanbaar.

Dit bedrijf is in wording, maakt maaltijden voor Oekraïense vluchtelingen en ook oude mensen uit de regio die vaak geen mogelijkheid hebben om te koken.

Er werken minder begaafden mensen, ze helpen hier met de bereiding van zo n 350 maaltijden per dag.

Ook is het terrein omgeven door een moestuin waar we ook gebruik van mogen maken.

Vanmorgen naar de plaatselijke markt geweest waar een van de Engelse sprekende werkers hier ons hen bracht. Hij liet ons ook direct de bouwmarkten van het dorp zien waar we later even goed rondgegeken hebben,.

Wim heeft honing en gerookte kip gekocht, fruit en groenten. Leuk om alle mensen te zien die hun koopwaren aanbieden zoals morellen, fetakaas, een soort creme fraiche en zakjes met gedroogde appelschijfjes Iedereen wil iets aan je verkopen.

Een telefoonkaartje aangeschaft omdat we ons anders blauw betalen aan onze provider.

S middags even weg van ons terrein, dat ligt langs een beton weg en maakt veel lawaai!

We hebben in de natuur onder de bomen héérlijk gerust en gelezen.

S avonds eten gemaakt wandeling gemaakt bij ondergaande zon daarbij ons leven geriskeerd door de snelweg over te steken.

Morgen naar de locale baptistenkerk met de mooie naam :Maranatha

• 11 Juni 2023 - 09:01

Yolanda En Gert-Jan:

Hoi Wim en Ineke

Fijn om óók even van jullie te horen.

gelukkig gaat de reis voorspoedig en het lijkt erop dat jullie morgen meteen aan de slag kunnen! Fijn hoor, alles volgens plan.

Voor vandaag een mooie zondag, Wim gaat vást een wandelingetje maken vanmiddag.

Liefs GJ en Yolanda

• 11 Juni 2023 - 11:35

Mieke:

Heeee, de reacties staan weer open ;)

Hoi lieve mensen,

Bijzonder hoe jullie dit allemaal mee mogen maken en jullie steentje bij mogen gaan dragen.

Een planning is één ding, de uitvoering is twee. Maar zo te lezen verloopt alles tot nu toe volgens plan.

Geniet van een mooie zondag en succes voor morgen als jullie écht aan de slag gaan.

Liefs,

Mieke